dr Andrzej Gierszewski
Muzeum Gdańska
Data publikacji 09:14
Archeoturystyka i media społecznościowe. Inspiracje i rozwój
Pod tym hasłem w najbliższy piątek, 6 listopada 2020 w godzinach od 10:00 do 14:45 odbędzie się międzynarodowe Webinarium poświęcone archeologii i archeoturystyce w świecie mediów społecznościowych. Specjaliści z Danii, Szwecji, Polski oraz Wielkiej Brytanii podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z popularyzacją i promocją dziedzictwa archeologicznego oraz wykorzystaniem jego potencjału turystycznego w rejonie Morza Bałtyckiego. Prelekcje podczas Webinarium odbędą się w języku angielskim.
Webinarium jest skierowane do osób zainteresowanych archeologią oraz promocją dziedzictwa kulturowego, w tym zarówno specjalistów i pasjonatów, pracowników organizacji samorządowych i pozarządowych, dziennikarzy, studentów, blogerów, przewodników, a także organizacji, instytucji i firm związanych dziedzictwem kulturowym oraz szeroko pojęta branżą turystyczną.
Obecnie, zwłaszcza w dobie pandemii, media społecznościowe stanowią kluczową formę tworzenia i udostępniania informacji. Ich umiejętne wykorzystywanie w znaczący sposób może przyczynić się do popularyzacji i rozwoju archeoturystki w regionie, co także przekłada się na zwiększenie potencjału gospodarczego obszaru bałtyckiego – mówi Karolina Czonstke z Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik projektu ArchaeoBalt.
W trakcie spotkania uczestnicy skupią się na dobrych praktykach oraz nowych trendach dotyczących promocji dziedzictwa kulturowego i archeoturystki, a także rozwoju publiczności i grona odbiorców z nimi związanych.
Webinar odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom i będzie transmitowany na kanale YouTube projektu ArchaeoBalt, gdzie uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie.
Projekt ArchaeoBalt jest realizowany w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk 2014-2020 fingowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Transmisja na kanale YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCYcF2A-f3wkKLOPm810BQkg
Link do wydarzenia na Facebooku:
https://www.facebook.com/events/2661857234128373/?active_tab=discussion
Program w .pdf w wersji angielskiej do pobrania na końcu informacji.
Program polskojęzyczny
10:00 – 10:05 Powitanie
Jens-Bjørn Riis Andersen, Professor, Aarhus University, Dania
Panel 1 (10:10 – 11:30)
10:10 – 10:35 ArchaeoBalt – archeoturystyka i dziedzictwo kulturowe Południowego Bałtyku – krótkie wprowadzenie
Karolina Czonstke, Bartosz Świątkowski, Uniwersytet Gdański, Polska
10:35 – 10:55 ArchaeoBalt online: zarządzanie mediami społecznościowymi w projekcie międzynarodowym
Marie Conger, Aarhus University, Dania
10:55 – 11:15 Otwarte Dziedzictwo Kulturowe i media społecznościowe w Radzie Szwedzkiego Dziedzictwa Narodowego
Maria Carlsson, Åsa Larsson and Björn Sundberg, Swedish National Heritage Board, Szwecja
11:15 – 11:30 Dyskusja
11:30 – 11:45 Przerwa
Panel 2 (11:45 – 12:55)
11:45 – 12:05 Archeologiczne ścieżki, drogi i autostrady – możliwości promocji dziedzictwa archeologicznego w mediach społecznościowych i poza nimi
Agata Byszewska, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Polska
12:10 – 12:30 Możliwości interakcji z publicznością przez media społecznościowe
Wencke Maderbacher, ICOM – CECA, Dania
12:35 – 12:55 „Ich najbardziej straszny obiekt”. Jak użyć media społecznościowe w celu promocji dziedzictwa? Trendy i inspiracje
Joanna Tabaka, Audience on Sight, Polska
12:55 – 13:10 Dyskusja
Panel 3 (13:45 – 14:45)
13:45 – 14:45 Archeoturystyka & media społecznościowe
Moderator dyskusji:
Laura McAtackney, PhD, Aarhus University
Goście:
Radosław Biel, “Archeologia Żywa”, Polska
Marie Conger, Aarhus University, Dania
Maiya Pina-Dacier, DigVentures, Wielka Brytania
Liv Westring, Archaeosoup, Szwecja