dr Andrzej Gierszewski
Muzeum Gdańska
Data publikacji 10:21
Drugi konkurs na operatora punktów gastronomicznych w Wielkim Młynie
Muzeum Gdańska ogłosiło drugi konkurs na operatora kawiarni i restauracji w Wielkim Młynie. Potencjalny najemca przez 3 lata będzie prowadził dwa lokale o łącznej powierzchni 223 metrów kwadratowych. Wśród czterech kryteriów najważniejsze okażą się doświadczenie oraz koncepcja. Rozstrzygnięcie nastąpi na początku lipca 2021 r.
– Wielki Młyn, przyszła siedziba nowego Muzeum Bursztynu, jako atrakcja turystyczna ma szansę w przyszłości przyjmować minimum 200 tys. zwiedzających rocznie. Pierwszy konkurs na operatora punktów gastronomicznych nie został rozstrzygnięty – mówi Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska. - Z naszego punktu widzenia najważniejsze są doświadczenie i pomysły najemcy. Poprowadzi on dwa punkty umożliwiające obsługę klienta masowego i tego o bardziej wyrafinowanych potrzebach.
Kawiarnia i restauracja
Obiektem konkursu są dwa lokale. Restauracja składa się z dwóch pomieszczeń, tj. kuchni o powierzchni 83,2 m2 oraz sali o powierzchni 72,4 m2. Lokal, dzięki odrębnemu wejściu od strony Placu Heweliusza, będzie mógł być otwarty niezależnie od godzin otwarcia Muzeum.
Drugi lokal to punkt gastronomiczny składający się z trzech stref, tj. zaplecza o powierzchni 27,8 m2 i przestrzeni konsumpcyjnej o powierzchni ok. 20 m2. Położony tuż przy wyjściu punkt będzie czynny w godzinach otwarcia Muzeum. W sezonie letnim najemca będzie mógł również prowadzić działalność w ogródku o dodatkowej powierzchni 20 m2, położonym na zewnątrz Wielkiego Młyna.
Premiowane doświadczenie i koncepcja
Pozyskane oferty będą rozpatrywane według czterech kategorii. Najwięcej, aż 50% otrzyma oferent, który zaproponuje najwyższy czynsz. Proponowana stawka procentowa od uzyskanego miesięcznego przychodu ma z kolei wartość 20%. Najemca, który wykaże minimum 6-letnie doświadczenie, zyskuje 15%. W praktyce najważniejsze będą koncepcja działalności gastronomicznej wraz z koncepcją aranżacji wnętrz lokali. Wartość tej kategorii to 15%.
– Zależy nam, by działalność najemcy korespondowała z charakterem obiektu i Muzeum Bursztynu. Mile widziane będą oferty, które wizualnie będą pasować do koloru bursztynu i czerni sal wystawowych Wielkiego Młyna. Z drugiej strony, takie warunki powinny spełniać również nazwy, które zwiedzający i klienci znajdą w menu – dodaje Waldemar Ossowski.
Oferty można składać do 30 czerwca br., godz. 10:00.